اخبـــار پژوهشگاه - آرشیو

ساخت پوشش های خود ترمیم شونده نانوکامپوزیتی جدید توسط اعضاء هیات علمی پژوهشگاه رنگ

ساخت پوشش های خود ترمیم شونده نانوکامپوزیتی جدید توسط اعضاء هیات علمی پژوهشگاه رنگ گالری

اعضاء هیات علمی پژوهشگاه رنگ توانستند پوشش های نوین نانوکامپوزیتی هیبریدی با ویژگی خودترمیم شوندگی را طراحی و تولید نمایند که قادر است چندین برابر محصولات مشابه خود اثربخش باشد.

ادامه مطلب
نگاهی دیگر به کاربرد رنگ در فرهنگ و هنر: بازسازی و تعیین ترکیبات شیمیایی لعاب های رنگی کاشی‌های دوره صفویه

نگاهی دیگر به کاربرد رنگ در فرهنگ و هنر: بازسازی و تعیین ترکیبات شیمیایی لعاب های رنگی کاشی‌های دوره صفویه گالری

ترمیم و بازسازی ابنیه تاریخی و آثار باستانی که در گذر تاریخ، دچار تخریب و فرسایش می‌شوند، بسیار حایز اهمیت است. در بسیاری از مرمت ها تنها به بازسازی شکل هندسی و جنبه های بصری توجه می شود اما همانندسازی مواد و رنگ در بسیاری از نقاط به ویژه در کاشی ها غیرقابل چشم پوشی است. متاسفانه با وجود اهمیت بسیار زیاد این موضوع، بانک اطلاعاتی مفیدی در این خصوص وجود ندارد.

ادامه مطلب
نشست تخصصی پژوهشگاه رنگ و شرکت ملی نفت کش در محل پژوهشگاه رنگ

نشست تخصصی پژوهشگاه رنگ و شرکت ملی نفت کش در محل پژوهشگاه رنگ گالری

بسیاری از ابزارها و تجهیزاتی که در صنایع گوناگون بخصوص صنایع کشتی سازی مورد استفاده هستند در اثر عوامل محیطی دچار خوردگی می شوند و به همین علت نیازمند پوشش دهی مناسب و بازرسی رنگ به صورت دوره ای می باشند.

ادامه مطلب
برگزاری کارگاه آموزشی: پوشش های مورد استفاده در خطوط انتقال نفت،گاز، آب و رنگ های صنعتی (مشخصات فنی و اصول بازرسی)

برگزاری کارگاه آموزشی: پوشش های مورد استفاده در خطوط انتقال نفت،گاز، آب و رنگ های صنعتی (مشخصات فنی و اصول بازرسی) گالری

مدیریت امور فناوری پژوهشگاه رنگ و گروههای پژوهشی نانو فناوری و پوششهای سطح و خوردگی پژوهشگاه پس از برگزاری موفقیت آمیز پنج کارگاه تاکنون، ششمین کارگاه دو روزه آموزشی، "پوشش های مورد استفاده در خطوط انتقال نفت، گاز، آب و رنگ های صنعتی(مشخصات فنی و اصول بازرسی)" را در تاریخ سیزده و چهارده دیماه ۱۴۰۱ از ساعت: ۸.۳۰ الی ۱۶.۳۰ در محل پژوهشگاه رنگ برگزار نمودند.

ادامه مطلب
گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی سردار میدان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی سردار میدان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گالری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ و به همت واحد فرهنگی، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، مراسم ذکر زیارت عاشورا و عزاداری توسط ذاکر اهل بیت و با حضور ریاست محترم پژوهشگاه برگزار شد.

ادامه مطلب
انعقاد تفاهم نامه انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان با پژوهشگاه رنگ

انعقاد تفاهم نامه انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان با پژوهشگاه رنگ گالری

پیرو امضای تفاهم نامه بین پژوهشگاه رنگ و انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان و در راستای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه، جلسه ای در پژوهشگاه رنگ برگزار گردید که در آن لوح عضویت افتخاری انجمن، توسط آقای دکتر هنرمند دبیر انجمن به ریاست پژوهشگاه رنگ آقای دکتر تاجیک اهدا شد.

ادامه مطلب
نشست همکاریهای مشترک شرکت طیف سایپا و پژوهشگاه رنگ

نشست همکاریهای مشترک شرکت طیف سایپا و پژوهشگاه رنگ گالری

در پی انعقاد توافقنامه همکاری با شرکت طیف سایپا در خصوص استفاده از توانمندی های پژوهشگاه رنگ در زمینه های تحقیق و توسعه و بررسی راه های توسعه همکاری فی مابین، رییس، معاونین و جمعی اعضای هیات علمی و محققین پژوهشگاه رنگ در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ با قائم مقام مهندسی و کیفیت، مدیران و کارشناسان شرکت طیف سایپا به بحث و گفتگو نشستند.

ادامه مطلب