اخبـــار پژوهشگاه - آرشیو

برگزاری وبینار تخصصی " مدل های تخمین  زیان اقتصاد خوردگی و نقش آنها در سلامت صنایع نفت و نیرو" در پژوهشگاه رنگ

برگزاری وبینار تخصصی " مدل های تخمین زیان اقتصاد خوردگی و نقش آنها در سلامت صنایع نفت و نیرو" در پژوهشگاه رنگ

سرمایه گذاری در کنترل خوردگی نوعی سودآوری است. عدم توجه به مشکلات خوردگی در هر واحد صنعتی و تولیدی هزینه های پنهانی به دنبال دارد که اجتناب از آن غیرممکن است. اولین قدم در اقتصاد خوردگی انتخاب روشی مناسب به منظور حداکثر کاهش هزینه های خوردگی است.

ادامه مطلب
هشتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش با موفقیت در پژوهشگاه رنگ، برگزار گردید

هشتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش با موفقیت در پژوهشگاه رنگ، برگزار گردید گالری

هشتمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش (ICCC ۲۰۲۱)، در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ با شعار "زندگی و رنگ" توسط پژوهشگاه رنگ به صورت مجازی در محل پژوهشگاه رنگ برگزار گردید. در روز سوم کنگره همزمان با ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰، کارگاههای جانبی در ۱۶ عنوان مختلف و تخصصی برپا شد.

ادامه مطلب
برگزاری وبینار آموزشی ارزشگذاری فناوری

برگزاری وبینار آموزشی ارزشگذاری فناوری

با توجه به اهمیت آشنایی فناوران با روشهای ارزشگذاری فناوری، دوره آموزشی ارزشگذاری فناوری توسط مرکز رشد واحدهای فناور پژوهشگاه رنگ در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ به مدت ۴ ساعت برای مدیران واحدهای فناور، اعضا هیات علمی و کارشناسان پژوهشگاه، به صورت مجازی برگزار گردید.

ادامه مطلب
برگزاری کارگاه آموزشی نگارش متون ثبت اختراع مطابق دستورالعمل(WIPO)

برگزاری کارگاه آموزشی نگارش متون ثبت اختراع مطابق دستورالعمل(WIPO) گالری

در راستای افزایش ثبت اختراع های ملی و بین المللی پژوهشگاه و ارتقاء کیفیت متون ثبت اختراع و تسریع در روند بررسی ثبت اختراعات ملی و بین المللی کارگاه آموزشی "نگارش متون ثبت اختراع مطابق دستورالعمل (WIPO) " در روز یکشنبه مورخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ به مدت ۸ ساعت برگزار گردید.

ادامه مطلب
ضرورت تعریف پروژه‌های کلان ملی چندرشته‌ای و بین رشته‌ای در حوزه پژوهش/ سطح انتظارات از پژوهشگاه‌ها باید بالا برود

ضرورت تعریف پروژه‌های کلان ملی چندرشته‌ای و بین رشته‌ای در حوزه پژوهش/ سطح انتظارات از پژوهشگاه‌ها باید بالا برود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت و تاثیر پژوهش در توسعه و پیشرفت کشور گفت: باید پژوهشگاه‌های ما به سمت تعریف پروژه‌های کلان ملی و بین‌المللی چندرشته‌ای و بین رشته‌ای بروند تا بتوان از پتانسیل همه پژوهشگران بخش‌های مختلف استفاده کرد.

ادامه مطلب
برگزاری دوره آموزشی الزامات استاندارد ایزو EC-۱۷۰۲۵

برگزاری دوره آموزشی الزامات استاندارد ایزو EC-۱۷۰۲۵

با توجه به اهمیت آشنایی با موارد فنی الزامات استاندارد جهت رعایت استانداردهای آزمایشگاهی، در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۰ دوره آموزشی با عنوان: " تشریح موارد فنی الزامات استاندارد ایزو EC-۱۷۰۲۵ " در محل پژوهشگاه رنگ، برای مدیران فنی آزمایشگاه ها، کارشناسان آزمایشگاه ها و کارشناسان مرتبط با استانداردهای ایزو، توسط شرکت بهبودسازان سامانه به صورت مجازی برگزار گردید.

ادامه مطلب
کسب دکترای رشته مهندسی پلیمر- گرایش رنگ توسط پژوهشگر پژوهشگاه رنگ خانم اعظم پیرکرمی

کسب دکترای رشته مهندسی پلیمر- گرایش رنگ توسط پژوهشگر پژوهشگاه رنگ خانم اعظم پیرکرمی گالری

محقق پژوهشگاه رنگ موفق به سنتز و شناسایی نانو پوشش‌های فتوالکتروکاتالیست CdS@NiCo-LDH و بررسی خواص کاربردی آن‌ها گردید. این دفاع موفقیت آمیز را تبریک عرض نموده و برای محقق نامبرده در مراحل پیش روی زندگی، آرزوی موفقیت و سربلندی می نمائیم.

ادامه مطلب
جلسه مشترک پژوهشگاه رنگ و جامعه متخصصین نساجی ایران

جلسه مشترک پژوهشگاه رنگ و جامعه متخصصین نساجی ایران

جلسه مشترک بین پژوهشگاه رنگ و جامعه متخصصین نساجی ایران در روز دوشنبه مورخ ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰ و با حضور مهندس مقدسی ریاست جامعه متخصصین نساجی ایران، دکتر قرنجیگ معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ و دکتر صفی عضو هیئت مدیره جامعه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رنگ، رأس ساعت ۱۰ صبح در محل پژوهشگاه رنگ، تشکیل شد.

ادامه مطلب