نشست تخصصی پژوهشگاه رنگ و شرکت ملی نفت کش در محل پژوهشگاه رنگ

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۸۸۳

 بسیاری از ابزارها و تجهیزاتی که در صنایع گوناگون بخصوص صنایع کشتی سازی مورد استفاده هستند در اثر عوامل محیطی دچار خوردگی می شوند و به همین علت نیازمند پوشش دهی مناسب و بازرسی رنگ به صورت دوره ای می باشند. افزایش تقاضا برای نفت و گاز و افزایش جمعیت سبب رشد حمل و نقل دریایی و رونق بازار جهانی پوشش‌های مناسب برای کشتی ها از حیث خوردگی و جذب خزه دریایی شده است. از طرفی قرار دادن کشتی و فلز روی آب، نیاز به پوشش‌دهی مناسب سطوح دارد تا در تماس با آب دریا و موجودات زنده آن، کشتی‌ها بدنه ‌ای سالم داشته باشند. در غیر اینصورت هزینه های تعمیر و نگهداری بالایی به صنایع کشتی سازی تحمیل خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ نشست تخصصی در ارتباط با چالش های پیش رو در زمینه تامین و نگهداری پوشش های مورد استفاده در صنایع کشتی سازی، استاندارها و بازرسی کیفی رنگ های مصرفی با میزبانی پژوهشگاه رنگ و حضور چند تن از مدیران ارشد شرکت ملی نفت کش در حوزه خدمات پشتیبانی و تامین، بازرگانی، امور فنی و نظارت، امور کالا، تدارکات و با حضور دکتر صدری نسب رییس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ تشکیل شد. 

در این بازدید یک روزه، طرفین پس از ارئه گزارش وضعیت عملکرد در خصوص توانمندی ها و نیازهای خود به بحث و مذاکره پرداختند. از جمله این نیازمندی ها دستیابی به فرمولاسیون مقاوم به خوردگی و ضدخزه بود که به عنوان اولویت اول شرکت ملی نفت کش مطرح گردید. همچنین از طرف پژوهشگاه رنگ بومی سازی و تولید دانش فنی مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع کشتی سازی، کنترل کیفی رنگ های مصرفی، بازرسی رنگ های مصرفی، بحث حفاظت و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی به عنوان زمینه های همکاری بیشتر پیشنهاد شد.  

در انتها مقرر گردید زمینه های همکاری در قالب انعقاد تفاهمنامه ای به امضای طرفین برسد.

کلید واژه ها: دکتر حسن تاجیک صنایع کشتی سازی شرکت ملی نفت کش