۴ عضو هیئت علمی و ۳ پژوهشگر پژوهشگاه رنگ در فهرست پژوهشگران ایرانی پراستناد ۲ درصد برتر دنیا

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISI)، هرساله آخرین یافته های علم سنجی برگرفته از منابع و مراجع معتبر مختلف را تحلیل و گزارش می کند. یکی از این گزارشها، بر اساس آخرین یافته های پروژه مشترک الزویر(Scopus) و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد می باشد که به "فهرست دانشگاه استنفورد" معروف شده است که برون دادهای پژوهشی منتشر شده در پایگاه اسکوپوس تا پایان سال ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل و بر این اساس نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان هستند، معرفی شده اند. جدیدترین نسخه این پایگاه مهرماه ۱۴۰۳ (آگوست ۲۰۲۴) منتشر گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، این روش که با نام "شاخص استنادی مرکب" معرفی شده، مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی، جایگاه (الگوی هم نویسندگی) و شاخص هرش نویسندگان می باشد که اطلاعات تکمیلی این اخبار در وب سایت الزویر قابل مشاهده است.
لازم به ذکر است در فهرست منتشر شده در سال ۲۰۲۳، تعداد ۲۳۲۶ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی در میان تعداد کل ۲۲۳۱۵۲ پژوهشگر بین المللی حضور دارند که شمار پژوهشگران پراستناد ایرانی در این پایگاه روندی رو به رشد داشته است و تعداد ۷ نفر از اسامی اعلام شده اعضای هیات علمی و پژوهشگران پژوهشگاه رنگ می باشند که اسامی آنها به شرح زیر است:


اعضای هیات علمی پژوهشگاه رنگ:

  1. پروفسور بهرام رمضان زاده در حوزه شیمی، 
  2. پروفسور نیازمحمد محمودی در حوزه مهندسی، 
  3. دکتر محمد مهدویان در حوزه فناوری های راهبردی (هوش مصنوعی، نانو و ..)
  4. دکتر مهرناز قراگوزلو در حوزه شیمی 

پژوهشگران پژوهشگاه رنگ:

  1. دکتر ایمان علی بخشی در حوزه فناوری های راهبردی (هوش مصنوعی، نانو و ..)
  2. دکتر محمد رمضان زاده در حوزه فیزیک و نجوم، 
  3. دکتر آرش حدادی در حوزه شیمی 

روابط عمومی پژوهشگاه ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای این عزیزان، کسب این موفقیت را به کلیه همکاران پژوهشگاه تبریک عرض می نماید.