همکاری پژوهشگاه رنگ در صنعت پتروشیمی با شرکت دانش‌بنیان‌ پتروشیمی کارون

۱۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۵ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۹۶

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ،‌ تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه رنگ و پتروشیمی دانش بنیان کارون به مدت ۵ سال منعقد گردید.
دکتر تاجیک ریاست پژوهشگاه رنگ در خصوص امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند تا نسبت به ایجاد مرکز تخصصی رنگ و پوشش با محوریت پژوهشگاه رنگ به عنوان قطب رنگ و پوشش در کشور اقدام و مرکز تخصصی رنگ را  راه‌اندازی کنند.
دکتر تاجیک افزود: پژوهشگاه رنگ فعالیت خود را از سال ۷۶ آغاز کرد و به عنوان قطب رنگ و پوشش کشور، ماموریت اصلی آن تحقیق و پژوهش در این عرصه و همچنین شناسایی و توسعه محصولات نوین در این حوزه است.
وی رنگ‌های صنعتی با کاربردهای مختلف، رنگ‌های خوراکی و رنگ‌های آرایشی و بهداشتی را از حوزه‌های فعالیت پژوهشگاه رنگ نام برد و اظهار   کرد: در این راستا ما با صنایع مختلفی چون صنایع فرش و موکت و منسوجات تا پوشش‌های با کاربرد در صنعت خودروسازی، گاز، نفت و حوزه دریایی و ترافیکی و جاده‌ای همکاری داریم.
رئیس پژوهشگاه با اشاره به گستره کاربردهای پوشش‌های مختلف در صنایع، خاطر نشان کرد: پژوهشگاه رنگ می‌تواند به غیر از تست‌های کیفیت سنجی و آنالیز به عنوان مرکزی برای پایش، عارضه‌یابی و رفع مشکلات و ارائه خدمات مشاوره‌ای‌ با صنایع همکاری داشته باشد و بر این اساس پژوهشگاه رنگ با بخش‌های صنعتی مانند سازمان گردشگری تفاهم‌نامه‌ همکاری را به امضا رسانده و همچنین با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همکاری‌هایی را آغاز کرده است.
دکتر تاجیک همکاری با صنایع پتروشیمی را از دیگر گام‌های پژوهشگاه رنگ در راستای ارتباط با صنعت نام برد و گفت: از جمله این همکاری‌ها می‌توان به همکاری با شرکت ملی نفت‌کش برای تامین پوشش‌های سازه‌ها اشاره کرد.
همچنین پژوهشگاه با شرکت‌های خودروسازی نشست‌هایی را برای توسعه همکاری در زمینه پوشش‌های این صنعت برگزار کرده است.
رییس پژوهشگاه در خصوص امضای تفاهم نامه‌ با شرکت‌ دانش‌بنیان کارون در حوزه پتروشیمی، اظهار کرد: محورهای همکاری ما با این شرکت دانش‌بنیان از قبل مشخص شده بود و با تعاملاتی که با این شرکت فعال در حوزه پتروشیمی خواهیم داشت، امیدواریم دستاوردهای کاربردی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، بر اساس این تفاهم‌نامه زمینه همکاری‌های پژوهشی، فناورانه و صنعتی میان پژوهشگاه رنگ با این شرکت دانش‌بنیان به شرح زیر است:
* اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز طرفین به صورت مشترک و انجام امور مشاوره یا اعمال نظارت بر طرح‌های در دست اقدام

* استفاده از امکانات تحقیقاتی، آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه‌ای

* انجام امور مطالعاتی و امکان‌سنجی مورد نیاز طرفین
 
* نظارت بر اجرای رنگ و پوشش بر مستحدثات پتروشیمی

* همکاری در  به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای جدید، بازاریابی و فروش بیشتر دانش و محصولات دانش‌بنیان

* انجام پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی

* انجام مطالعات و پروژه‌های کلان پژوهشی و صنعتی

* پایش، عارضه‌یابی، نظارت و بازرسی و مشاوره در زمینه خوردگی و پوشش لوله‌های تاسیسات و مخازن.

همچنین براساس این تفاهم نامه پژوهشگاه رنگ، موضوعات پروژه‌های دکتری و کارشناسی ارشد که با زمینه کاری این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پتروشیمی تناسب داشته باشد را   جهت حمایت و یا همکاری مشترک به شرکت معرفی و در صورت توافق، پروژه‌ها به صورت مشترک اجرایی می‌شود.

کلید واژه ها: پتروشیمی دانش بنیان کارون دکتر حسن تاجیک تفاهم نامه