همکاری سه جانبه (کنسرسیوم) علمی-پژوهشی و فناوری سه پژوهشگاه رنگ - پلیمر و پتروشیمی - شیمی و مهندسی شیمی

۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۱

با هدف توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری و برای کمک به رفع نیازهای کشور، به پیشنهاد پژوهشگاه رنگ کنسرسیومی متشکل از سه پژوهشگاه بزرگ و مطرح کشور یعنی پژوهشگاه رنگ - پلیمر و پتروشیمی - شیمی و مهندسی شیمی تشکیل گردید.
در راستای این همکاری سه جانبه بازدیدی ۲ روزه از استان بوشهر در تاریخ ۱۵ و ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ با حضور روسای سه پژوهشگاه، معاون پژوهشی، مشاور رییس و سرپرست پژوهشکده پوشش های سطح و فناوری های نوین پژوهشگاه رنگ انجام شد.
بازدید از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)
در روز اول، بازدید از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در منطقه عسلویه و انجام نشست با رئیس این سازمان صورت پذیرفت و پس از معرفی فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی توسط رئیس این سازمان در قالب یک فایل پاورپوینت روسای سه پژوهشگاه به معرفی سازمان های تحت سرپرستی خود و تشریح اهداف سفر پرداختند. در ادامه با هماهنگی های بعمل آمده از مجتمع پتروشیمی در حال ساخت کیان و مجتمع پتروشیمی نوری بازدید بعمل آمد و ضمن تشکیل جلسات با مدیران این دو پتروشیمی توانایی های سه پژوهشگاه توسط روسای آنها معرفی و راه های همکاری دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در انتهای سفر به منطقه عسلویه، بازدیدی از فاز های ۱ و ۲ پالایشگاه گاز پارس جنوبی انجام شد.
نشست با استاندارد بوشهر و بازدید از دانشگاه خلیج فارس
در ادامه سفر به استان بوشهر بازدید از دانشگاه خلیج فارس و نشست با رئیس و معاونان دانشگاه انجام و در مورد همکاری های مشترک و ایجاد یک کنسرسیوم مشترک بین سه پژوهشگاه و دانشگاه جهت اخذ و انجام پروژه های مشترک در راستای حل مشکلات استان بوشهر تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
در نهایت در روز دوم بازدید به دعوت استانداری بوشهر و در جلسه ای که به میزبانی معاون اقتصادی استاندار و با دعوت از بخش های مختلف استان و سازمان های مختلف صورت پذیرفته شده بود روسای سه پژوهشگاه توانمندی ها و اهداف سفر را بیان و همکاری خود برای حل مشکلات استان را اعلام و در حاشیه جلسه نشست های رودرو با سازمان ها صورت پذیرفت.

در انتها تصمیم بر این شد که سازمان های مختلف نیاز های خود جهت همکاری با سه پژوهشگاه را به استانداری بوشهر اعلام و زمینه برای شروع کار صورت پذیرد.