بازدید معاون صنایع دستی کشور از پژوهشگاه رنگ

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۷ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۵۹۵

به‌گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه رنگ در نشستی با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور و دکتر حسن تاجیک سرپرست پژوهشگاه رنگ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه در روز  دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ در محل پژوهشگاه رنگ، به امضا رسید.
در ابتدای نشست دکتر تاجیک سرپرست پژوهشگاه رنگ ضمن عرض خیرمقدم به دکتر جلالی و تیم همراه فرمودند: باعث افتخار است که معاون صنایع‌دستی، نگاه ویژه‌ای به مراکز علمی توانمند به‌عنوان بازوان کمک کننده استانداردسازی خدمات و محصولات مشترک دارد.
وی افزود: فعالیت‌های پژوهشگاه عملیاتی و کاربردی بوده و پتانسیل اجرایی پژوهشگاه رنگ در خدمت معاونت صنایع‌دستی است.
در ادامه دکتر جلالی گفت: دنیای بدون رنگ دنیای خسته‌کننده و ملال‌آوری است و هنر هنرمند نیازمند گستره رنگ‌ها است و برای حفاظت از آثار فاخر در حوزه صنایع‌دستی نیازمند دانش پایدار، زیبا و ارزان هستیم.
وی افزود: امیدوارم در حوزه زیبایی، حفاظت و پایداری رنگ‌ها بتوانیم از دستاوردهای علمی پژوهشگاه رنگ استفاده و حوزه علم و عمل را به هم نزدیک کنیم و در راستای جهش دانش‌بنیان صنایع‌دستی می‌تواند میدان عملیاتی و پژوهشی برای پژوهشگاه رنگ باشد.
در پایان نشست تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد گردید. این تفاهم‌نامه با هدف استفاده مطلوب از توانایی‌های پژوهشگاه رنگ و معاونت صنایع‌دستی در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، کاربردی و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه صنایع‌دستی وهنرهای سنتی میان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پژوهشگاه رنگ وزارت علوم به امضا رسید.
دکتر تاجیک در پایان نسبت به ارتباط مناسب و مبتنی بر فعالیت‌های علمی مشترک بین میراث و پژوهشگاه رنگ ابراز امیدواری کرد.

 

کلید واژه ها: دکتر حسن تاجیک تفاهم نامه