نشست تخصصی با عنوان بررسی و عارضه یابی وضعیت کیفیت رنگ در صنعت خودروسازی

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۰۹

اولین و موثرترین پیغام یک محصول، ظاهر رنگی آن است. رنگ خودرو تا حدودی می‌تواند نمایانگر کیفیت آن باشد. همچنین کیفیت رنگ اتومبیل در زیبایی آن بسیار اهمیت دارد و شاید بسیاری از افراد در نگاه اول صرفا به دلیل رنگ، خودرویی را برای خرید انتخاب کنند. رنگ خودرو از عمده مواردی است که در ابتدا به چشم مشتری بسیار خودنمایی می کند. بنابراین همواره میتواند معیاری برای ارزشیابی کیفیت خودرو مطرح باشد.
در این ارتباط و در راستای همکاری های مراکز پژوهشی با صنعت، نشستی تخصصی با هدف بررسی وضعیت کیفیت رنگ خودرو و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود آن به پیشنهاد پژوهشگاه رنگ و با همت و دعوت آقای دکتر خلخالی مشاور وزیر صمت، تیمی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه رنگ بهمراه جمعی از مدیران بخش تولید، کیفیت و تضمین کیفیت دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا در روز یکشنبه مورخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱در محل وزارت صمت برگزار گردید.
در این نشست طرفین خودروساز پس از ارائه گزارشی از وضعیت موجود، اهم فعالیت های صورت گرفته در راستای بهبود کیفیت رنگ خود و برنامه های آتی برای ارتقای آن را تشریح کرده و دغدغه ها و نیازهای خود را در این ارتباط بیان کرده که از آن جمله میتوان به دو نیاز مهم و اساسی بهبود خش پذیری و رنگ پریدگی پوشش های رنگ خودرو اعمالی اشاره کرد. اعضای هیات علمی پژوهشگاه رنگ نیز ضمن تاکید جایگاه ویژه رنگ خودرو در فروش محصول و رضایت مشتری، در خصوص ارائه راهکارهای بهینه برای بهبود و ارتقا کیفیت آن مواردی را بیان نمودند.
در پایان این نشست 3 مورد ذیل بعنوان محور اساسی همکاری پژوهشگاه رنگ با شرکت های خودروساز بیان شد:
۱- تحقیق بر روی مواد جدید و جایگزین
۲-  تحقیق بر روی روش های جدید و جایگزین
۳- ارتقا کیفیت
در نهایت با پیشنهاد دفتر صمت مقرر گردید بازدیدی برای اعضای هیات علمی پژوهشگاه رنگ از خط رنگ شرکت های خودروساز در راستای تعریف دقیقتر زمینه های همکاری برنامه ریزی گردد.