کسب عنوان رابط برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی توسط رابط پژوهشگاه رنگ

۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۸۳۰

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با هدف افزایش بهره وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی را راه اندازی کرده است. در این شبکه خدمات آزمایشگاهی متنوعی مانند حوزه های فنی و مهندسی همچون مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی؛ حوزه های زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت؛ حوزه های علوم شناختی و مغز؛ صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، ارایه می‌شود. برای کسب بهره مندی حداکثری از این امکانات، حضور یک رابط توانمند بسیار اثر بخش است. وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در جلسات متعدد بر لزوم بسترسازی نرم افزاری و سخت‌افزاری جهت ترویج علم و پژوهش تاکید ویژه ای داشته که این پلتفرم می تواند تاثیر چشمگیری در کسب اهداف والای وزارت عتف داشته باشد. بنابراین دستیابی به درجات بالای همکاری و ترویج پژوهش از اهداف پژوهشگاه رنگ می باشد تا در راستای برنامه های وزارت عتف، گامی هر چند کوچک در توسعه ایران اسلامی بردارد.
شبکه آزمایشگاهی هم زمان با رتبه‌‌بندی سالانه مراکز عضو، عملکرد و فعالیت بیش از ۵۹۰ رابط مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ را ارزیابی و ۲۰ رابط برگزیده را معرفی کرد. در این ارزیابی، شاخص‌هایی مانند میزان و نحوه ارتباط رابط با شبکه آزمایشگاهی و نقش وی در میزان ارتباط با سایر مراکز عضو شبکه، تلاش رابط در راستای توسعه شبکه آزمایشگاهی، آشنایی با دستورالعمل‌ها و روال‌های شبکه، حضور در نشست سالانه رابطین و کیفیت گزارش عملکرد، مورد بررسی و امتیازدهی قرار گرفته است. در این پایش ۲۰ رابط برگزیده که بیش از ۷۰ درصد امتیاز را کسب کرده‌اند معرفی شده اند. در این رتبه بندی سرکار خانم شیرین جبلی معین از پژوهشگاه رنگ در جایگاه هشتم، موفق به کسب عنوان رابط برتر گردیده است. نتایج این ارزیابی در سامانه شبکه آزمایشگاهی به آدرس https://labsnet.ir/news موجود است.
روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، ضمن تبریک به ایشان و تمام خانواده پژوهشگاه رنگ، سربلندی و موفقیت روزافزون را برای تمام پژوهشگران و پژوهشیاران، آرزومند است.


نظر شما :