تفاهمنامه همکاری پژوهشگاه رنگ و فرش آستان قدس رضوی

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۸ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۱

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور صنعتگران، تولیدکنندگان و محققین این حوزه از صنعت در تاریخ ۳۱ مرداد تا ۶ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. 

در این نمایشگاه پژوهشگاه رنگ نیز همچون گذشته حضور پر رنگی داشت و دستاوردهای علمی و پژوهشی محققین خود را معرفی نمود. علاوه بر نشست ها و بازدیدهای تخصصی صورت گرفته، حضور در این نمایشگاه دو دستاورد مهم داشت که یکی تفاهمنامه همکاری بین پژوهشگاه رنگ و فرش آستان قدس رضوی بود. در این تفاهم‌نامه محور‌های متعددی از جمله همکاری‌های آموزشی و پژوهشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی حوزه فرش در زمینه علوم و فناوری رنگ و پوشش، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی متقابل، استفاده متقابل از مستندات علمی و آموزشی و همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی در نظر گرفته شده است.
دکتر حمید کارگر مدیر فرش آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان در سال جاری افزود: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان انتظار داشت در حوزه فرش دستباف، بیش از گذشته از دانش و فناوری روز بهره گرفته شود.
وی گفت: شرکت فرش آستان قدس رضوی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش در کشور به حساب می‌آید که در صورت بهبود و اصلاح فرایند‌های تولیدی، این شرکت می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر تولیدکنندگان کشور به ویژه در رنگرزی شناخته شود.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: پژوهشگاه رنگ کشور که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعال است در زمینه رنگ، رزین و پوشش‌های سطحی، طرح‌های پژوهشی و کاربردی متعددی را انجام داده است، براین اساس همکاری این پژوهشگاه با شرکت فرش آستان قدس رضوی می‌تواند نتایج عملی ارزنده‌ای را در حوزه فرش دستباف ایران به دنبال داشته باشد.
در آئین امضای این تفاهم‌نامه طرفین بر استفاده حداکثری از دانش، تجربه و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی یکدیگر در به انجام رساندن اولویت‌های پژوهشی تعیین‌شده، تاکید کردند.
تفاهمنامه فوق به امضای آقایان دکتر حسن تاجیک سرپرست پژوهشگاه رنگ و دکتر حمید کارگر مدیر فرش آستان قدس رضوی برای مدت ۵ سال منعقد گردید.  
 

کلید واژه ها: دکتر حسن تاجیک تفاهم نامه فرش آستان قدس رضوی فرش دستباف