برگزاری نشست تخصصی رنگ و پوشش و نقش آن در کنترل حریق و ایمنی شهری توسط پژوهشگاه رنگ در پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری

۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۹ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۲۳

همایش بین المللی ایمنی و آتش نشانی شهری یک تجربه بی نظیر است که به جایگاه مطلوبی در میان متخصصین حوزه دانشگاهی، آتش نشانی و علاقه مندان به ایمنی دست یافت.
دکتر کامران عبدولی دبیر اجرایی پنجمین همایش و نمایشگاه بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری گفت: در این رویداد مهم با بهره گیری از متخصصین این حوزه، مدرسین ممتاز و کارگاه های آموزشی قادر به ارائه و نمایش نوآورانه ترین محصولات و اختراعات، پیشرفت های نوین و خدمات موجود در صنعت ساختمان و حریق توسط شرکت های دانش بنیان و مجری گشتیم. لذا تداوم و گسترش چنین تجربه ارزنده ای که ماحصل دانش، تکنولوژی و مهندسی در حریق می باشد نویدبخش گام های موثر و رو به جلو به منظور خود کفایی در علوم و صنعت ایمنی و همچنین دستیابی به زندگی ایمن خواهد بود.
لازم به ذکر است همزمان با برگزاری پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری، نشست تخصصی رنگ و پوشش و نقش آن در کنترل حریق و ایمنی شهری توسط پژوهشگاه رنگ، در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار گردید.
مباحث مهم ارائه شده در این نشست توسط اساتید برجسته از پژوهشگاه رنگ و در زمینه های زیر ارائه گردید:

  1. اهمیت رنگ و پوشش های سطح در کنترل حریق؛
  2. پوشش های ضدحریق پایه سیمانی- مبانی، کاربرد و فناوریهای نوین؛
  3. پوشش های ضدحریق متورم شونده- مبانی، کاربرد و فناوریهای نوین؛
  4. فرایند نظارت، کنترل و اجرای پوشش های ضدحریق در سازمان آتش نشانی؛
  5. چالش های ارزیابی عملکرد رنگ و پوشش در زمان حریق؛

اساتید محترم پنل در این نشست آقای دکتر حسن تاجیک ریاست پژوهشگاه رنگ، پروفسور سعید باستانی هیات علمی پژوهشگاه رنگ، دکتر علی¬اصغر صباغ الوانی ریاست پژوهشگاه استاندراد و خانم دکتر مریم روحانی معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی بودند. این نشست به مدت سه ساعت از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در محل هتل المپیک تهران برگزار گردید. ضمنا دبیر اجرایی همایش نیز در این کارگاه حضور داشتند. 
امید است برگزاری این نشستها نیز همچون دوره های پیشین بتواند گامی رو به جلو برای ارتقاء سطح ایمنی جامعه باشد. همچنین انتظار می رود با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاهی گام بلندتری برای نیل به این هدف برداشته شود.