درخشش نام هیات علمی پژوهشگاه رنگ در بین ۱۵ دانشمند ایرانی حاضر در جمع برترین پژوهشگران دنیا

۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۳ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۸۶۹

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری از درخشش ۱۵ دانشمند ایرانی در بین برترین پژوهشگران دنیا خبر داد و گفت: این اساتید در دانشگاه‌های امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه بقیه الله اعظم، دانشگاه آزاد، محقق اردبیلی، علوم پزشکی مشهد، بقیه الله اعظم، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه رنگ حضور دارند.
هرساله اعلام اسامی پژوهشگران پراستناد توسط کلاریویت انالتیکس و مبتنی بر عملکرد استثنایی آنان در یک یا چند رشته علمی صورت می¬پذیرد. در فهرست سال ۲۰۲۱ اسامی ۶ هزار و ۶۰۲ پژوهشگر پراستناد معرفی شده است، تعداد ۲ هزار و ۷۷۴ پژوهشگر در رشته های موضوعی و تعداد ۲ هزار و ۸۲۸ پژوهشگر دیگر در حوزه های میان رشته ای مطرح شده‌اند. 
در تحلیل دانشمندان پراستناد سال ۲۰۲۱ مقاله هایی که مورد بررسی قرار گرفته است شامل جدیدترین مقاله های منتشر شده ای است که در فاصله سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ مورد استناد واقع شده و آنگاه در بین یک درصد پژوهشگران برتر بر حسب سال و استنادها در رشته های ۲۱ گانه شاخص های اساسی علم رتبه بندی شده اند.
در سال ۲۰۲۱ تعداد ۹ تن از دانشمندان میان رشته ای و ۶ دانشمند دیگر در رشته های موضوعی جزو دانشمندان یک درصد جهان معرفی شده‌اند، که نام دکتر بهرام رمضان زاده در میان رشته ای از پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ، جزء برترین دانشمندان دنیا معرفی گردید.