جلسه دیدار روسای مجمع پژوهشگاه های ملی کشور با معاون اول رئیس جمهور

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۱۷

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در روز شنبه مورخ ششم مهرماه ۱۳۹۸ در دفتر معاون اول ریاست جمهوری، با کلیه روسای پژوهشگاه‌های ملی کشور دیدار بعمل آورد. وی در این ملاقات با اشاره به شرایط فعلی و محدودیت منابع گفت: در شرایط فعلی باید توسعه همه جانبه را از مسیر توسعه علمی دنبال کنیم و همه کشورهای پیشرفته نیز از مسیر توسعه علمی توانسته اند به توسعه همه جانبه دست یابند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت گسترده و توانمندی پژوهشگاه های کشور در بخش های مختلف اظهار داشت: ظرفیت بالای ایجاد شده در این پژوهشگاه ها نتیجه کار و تلاش مستمر ظرف چند دهه گذشته است و امروز این پژوهشگاه ها به مراکزی تبدیل شده اند که می توانند راهکارهای مناسب برای برون رفت از بحران ها و مشکلات کشور ارائه دهند.
معاون اول رییس جمهور از ابتکار تشکیل مجمع ملی توسط پژوهشگاه های کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: با تشکیل مجمع ملی، توانمندی و ظرفیت های پژوهشگاه ها هم افزایی پیدا کرده و شاهد گام های بلندتری در راستای اهداف توسعه خواهیم بود.
جهانگیری از پژوهشگاه های کشور به عنوان اتاق های فکر برای ارائه راهکار و مشورت به دولت یاد کرد و گفت: دولت هر چه در توان داشته باشد برای حمایت از پژوهشگاه ها به کار خواهد گرفت و نیازهای آنان را برطرف خواهد کرد.
در این نشست رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دبیر مجمع پژوهشگاه های ملی کشور، رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، رییس پژوهشگاه مواد و انرژی، رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی، رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و روسای پژوهشگاه های زمین شناسی و مهندسی زلزله، علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)، علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مطالعات فرهنگی و اجتماعی و هوا و فضا گزارشی از اقدامات انجام شده در پژوهشگاه خود ارائه کردند و به تشریح دستاوردهای حاصل شده پرداختند. 
در جلسه مذکور پروفسور زهرا رنجبر ریاست پژوهشگاه رنگ نیز حضور یافته و ایشان نیز گزارشی از دستاوردهای این پژوهشگاه ارائه نموده و در ادامه گفتند: طرح ملی تولید سبز فرش دستباف به منظور افزایش صادرات از جمله برنامه های این پژوهشگاه است.