فراخوان سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی و بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۲ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۱۵

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از عالمان و فرهیختگان عرصه علم و فناوری، تقویت روح بررسی، تتبع و ابتکار در تمام زمینه های مختلف علمی، فنی، فرهنگی و معارف اسلامی از طریق قدردانی و ارج نهادن بر مقام والای پژوهشگران مورد توجه قرار گرفته است. در راستای تحقق اهداف مذکور، اساسنامه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در سال ۱۳۵۹ شمسی در شورای انقلاب اسلامی به تصویب رسید. بدین ترتیب، کشف، جذب و پرورش استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، حمایت و پشتیبانی از مخترعان، مبتکران و پژوهشگران داخلی، استفاده از استعدادهای بالقوه کشور و انتقال تجربه های علمی و فنی سایر کشورها به داخل کشور به عنوان یکی از مهمترین مأموریت ها و محورهای اصلی فعالیت‌های حمایتی این سازمان مورد تجربه قرار گرفته است.

بخش هایی از فرآیند حمایت از جامعه علمی و فرهیختگان کشور در سیمای برگزاری جشنواره های خوارزمی تجلی پیدا کرده است. جشنواره جوان خوارزمی خاستگاه و رهیافت سنجیده ای برای ارزش گذاری و اهمیت بخشیدن به تلاش محققان و پژوهشگران کشور است.

متقاضیان حضور در این جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال مدارک به وبگاه جشنواره به آدرس www.khwarizmi.ir مراجعه نمایند.