حضور ریاست پژوهشگاه رنگ در نشست مجازی وزیر علوم و معاونان وزارتخانه با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۸ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۵۵

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، نشست وزیر علوم و معاونان وزارتخانه با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها  صبح روز شنبه  ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ به صورت مجازی به منظور بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا برگزار شد.

وزیر علوم در نشست وبینار با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بر استمرار تمامی فعالیت‌های مراکز آموزش عالی کشور به صورت مجازی تاکید کرده و اظهار داشت ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری برای تحقق شعار "جهش تولید" و حفظ سلامت دانشجویان و مشارکت جامعه دانشگاهی و کنترل شیوع این بیماری، اولویت اصلی دولت و وزارت علوم می باشد.
دکتر منصور غلامی در این نشست اظهار داشت: همه ما در تلاش هستیم خدمات آموزشی را در شرایط فعلی برای دانشجویان به نحو مطلوب ارائه دهیم هرچند آمادگی قبلی برای ورود به این شرایط را نداشتیم ولی این ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها فعال شده و در حال تقویت است و باید در آینده برای تکمیل آن تلاش کنیم. بر این اساس کلیه شوراها، نشست ها و جلسات را باید فعال نگه داشته و از ظرفیت های موجود برای برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنیم.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: بعد از شیوع این بیماری یکی از مأموریت‌های ما،  ارائه گزارش مدون و تنظیم شده از برنامه های اجرا شده در حوزه وزارت علوم تحقیقات و فنآوری کشور به مردم و مراجع دیگر است.
دکتر منصور غلامی افزود: شرایط فعلی نباید ما را از شعار سال غافل کند و در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در بحث جهش تولید باید کارگروه و متولی مشخص شود و در کنار شرایط فعلی عملکردها را رصد کنیم تا سهم خودمان را ادا کنیم.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری شرایط کنونی را فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی دانست وتاکید کردکه دانشگاه‌ها با هم همفکری کنند و درجایی که می‌توانند خدمات فنی ارائه دهند و از پراکنده کاری و جزیره ای کار کردن روی نرم افزارها و سیستم‌ها خودداری کنند و برای شکل‌گیری یک سامانه جامع آموزشی در حوزه آموزش مجازی تلاش کنند.
دکتر منصور غلامی افزود: بحث بازگشایی فعالیت‌های حضوری در دانشگاه‌ها متکی به نظرات کارشناسی و فراهم شدن شرایط است اما نباید اقدامات، برنامه‌ریزی و آمادگی‌ها را موکول به مشخص شدن تاریخی خاص کنیم و تمام دانشگاه ها ضمن در نظر داشتن محدودیت ها، باید برای شروع به پروتکل‌های بهداشتی و امنیت محیط‌های جمعی تکیه کنند و بحث مدیریت هوشمند فاصله‌گذاری در محیط‌های متراکم را هرچند که سخت است، اجرا کنند. ضمناً اعضای هیات علمی با توجه به برگزار نشدن کلاس های حضوری، محتوایی آموزشی تهیه کنند و این کار را ترجیحاً در محیط دانشگاهی انجام دهند.
در ادامه این نشست، برخی روسای دانشگاه ها در سخنانی کوتاه به بیان نقطه نظرات و اقدامات دانشگاه های متبوع خود در حوزه آموزش مجازی پرداختند.
در خصوص فعالیت و پژوهش های مرتبط با این ویروس، وزیر محترم تاکید بر تمرکز فعالیت های پژوهشی به خصوص در پژوهشگاه ها جهت کنترل و مهار این ویروس داشتند.