حضور پژوهشگاه رنگ در آیین رونمایی از محصول فوم مصرفی در صندلی خودرو در شرکت طیف سایپا

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۳۸۴

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، در روز سه شنبه مورخ ۹ اسفند ۱۴۰۱ از محصول فوم مصرفی در صندلی خودرو در شرکت طیف سایپا رونمایی شد. این محصول قبلا به طور کامل وارداتی بوده و اکنون شرکت دانش بنیان پتروشیمی کارون به ‌عنوان تولیدکننده ایزوسیانات‌ها، با داخلی‌سازی این محصول انقلابی را در کشور محقق کرد که کاهش ارزبری را برای این شرکت در پی داشت.
آن طور که مسئولان این حوزه می‌گویند کیفیت این محصول با نمونه خارجی تفاوتی ندارد و اکنون قرار است مواد اولیه آن از پتروشیمی کارون تهیه شود.
پتروشیمی کارون با تولید مواد اولیه فوم مصرفی در صندلی خودرو، ایران را در زمینه تجهیزات اساسی صنایع خودروسازی و تولید این محصول کاربردی در کشور خودکفا کرد. 
مدیرعامل پتروشیمی کارون در آیین رونمایی از محصول فوم مصرفی در صندلی خودرو که ماده اولیه آن با عنوان KCS-20 از سوی پتروشیمی کارون تولید شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون در ایران توانایی‌های مختلفی وجود دارد و نگاهی ویژه به خودکفایی و نوآوری در کشور می‌شود و رویداد امروز نقطه آغازی برای همکاری صنایع پتروشیمی و خودروسازی ایران می باشد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون تأکید کرد: مهم‌ترین پارامتر خودرو کیفیت آن است که کیفیت صندلی خودرو نیز در این میان اهمیت بالایی دارد و از خودروسازان خواست که از کیفیت عبور نکنند و کیفیت برتر را بکار گیرند.