رهبر معظم انقلاب: اکنون شاخص ارزیابی اساتید و نخبگان، تعداد مقالات است در حالی‌که باید موضوع حل مسئله را شاخص ارتقاء قرار داد

۱۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۰۰

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ در دیدار صد‌ها نفر از نخبگان جوان و استعداد‌های برتر علمی، نخبگان دانشگاهی را در چهار دهه اخیر موجب آبروی ایران خواندند و افزودند: همه بویژه مسئولان و مؤثرین در فضای کشور باید نخبگان علمی را جزو مهمترین ثروت‌های کشور بدانند و از آن‌ها حمایت کنند و نخبگان نیز ظرفیت‌ها و استعداد‌های فردی خود را به سرمایه پیشرفت کشور تبدیل کنند.

ایشان وزیران حاضر در جلسه را به انتقال و پیگیری پیشنهاد‌های نخبگان در هیئت وزیران مأمور کردند و افزودند: باید با رفتار کریمانه با نخبگان به عنوان ثروت عظیم ملی، در مراقبت از این ثروت تعیین کننده و افزایش آن، به جدّ تلاش کنیم.
ایشان در ادامه موضوع «انتظار از نخبگان» را مطرح کردند و گفتند: از فرد نخبه این انتظار وجود دارد که ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و توانایی‌های خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامی غفلت نکردن از ظرفیت‌های عظیم و وسیع کشور را یکی دیگر از الزامات نخبگی برشمردند و افزودند: متأسفانه اکثر نخبگان از ظرفیت‌های گسترده کشور مطلع نیستند و یکی از کار‌های مهم معاونت علمی ریاست جمهوری آشنا کردن نخبگان جوان با ظرفیت‌ها و کار‌های بزرگ در دست انجام است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم اصلاح شاخص ارزیابی اساتید و نخبگان، خاطرنشان کردند: اکنون شاخص ارزیابی اساتید و نخبگان، تعداد مقالات است در حالی‌که باید موضوع حل مسئله را شاخص ارتقاء قرار داد.