آیین تجلیل از اساتید و دانشجویان نمونه کشوری با حضور رئیس جمهور

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۴ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۴۷۶

بیست و نهمین دوره آئین معرفی و تجلیل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان نمونه کشوری در مراسمی با حضور ریاست محترم جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، صبح  روز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱، در محل سالن همایش‌های دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

رئیس جمهور مسأله‌محوری در دانشگاهها را مقدمه‌ای برای برون‌رفت کشور از مشکلات دانست و افزود: عمیقاً اعتقاد داریم که دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند و همواره بر استفاده از ظرفیت دانشگاهها در پیشبرد امور کشور تأکید داشته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، سید ابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از استادان و دانشجویان نمونه کشوری گفت: خدا را شاکریم که تحت هدایت‌های رهبری علم‌دوست هستیم که همواره مشوق فرهیختگان و نخبگان کشور بوده و پیشرفت‌هایی که در این سالها شاهد آن بودیم حاصل حمایت‌ها و تشویق‌های ایشان بوده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه اساتید و دانشجویان گام‌های بسیار خوبی در حوزه پیشرفت علم برداشته‌اند، افزود: ما همچنان نیازمند گام‌های موثر در ۱- حوزه تحقیق و پژوهش ۲- حوزه تعلیم و تربیت و ۳- خدمات علمی هستیم.
دکتر رئیسی هزینه برای دانشگاه را سرمایه‌گذاری برای کشور دانست و گفت:‌ دولت افتخار دارد که اکثر اعضای دولت عضو هیأت علمی دانشگاه هستند و این مهم می‌تواند به ما در توجه تخصصی‌تر به مسایل کشور کمک کند.
همچنین در حاشیه این مراسم با حضور دکتر رئیسی کتابخانه، مرکز اسناد و سالن همایش‌های امام رضا(ع) دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد. این کتابخانه با زیربنای ۱۲ هزار متر مربع و ظرفیت ۲۰۰ هزار جلد کتاب امکان پذیرش ۸۰۰ دانشجو به صورت همزمان را دارد.
در این مراسم با حضور رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از روسای پژوهشگاهها از جمله ریاست پژوهشگاه رنگ جناب آقای دکتر تاجیک، از ۳۶ استاد و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری با اهداء لوح یادبود تجلیل شد.