برگزاری مراسم تودیع و معارفه مسئول کانون بسیج اساتید در پژوهشگاه رنگ

۰۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۲۰

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران در جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید پژوهشگاه رنگ در محل پروهشگاه حضور یافت.
در این جلسه دکتر دارا عنوان کرد: شاخص اصلی رتبه بندی مراکز علمی، میزان کارآمدیشان در حل مسائل کشور می باشد.
وی افزود: الزامیست جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان بر مبنای استنادات علمی حفظ و تقویت شود اما باید تدبیری اندیشیده شود تا مراکز علمی و پژوهشی کشور تشویق به حل مسائل و مشکلات جامعه شوند و این در صورتی محقق می شود که شاخص اصلی رتبه بندی مراکز علمی و میزان حمایت از آن ها بر اساس میزان کارامدیشان در حل مسائل کشور باشد.
دارا بیان داشت: مایه افتخار است که مراکز علمی ما در منطقه و جهان از جایگاه و رتبه علمی خوبی برخوردارند اما تا زمانی که زمینه بهره برداری مناسب از این تولیدات علمی در رفع مشکلات داخلی کشور فراهم نشود و فرایند تولید علم در کشور بر مدار رفع نیازهای جامعه نباشد هرگز نمی توان انتظار داشت مسیرهای پیشرفت هموار گردد. بنابراین در سیاست گذاری ها و روندهای ارتقای مراکز علمی و حتی ارتقای مدارج علمی اساتید ضروریست شاخص میزان کارآمدی در حل مسائل کشور پر رنگ تر شود. 
پروفسور زهرا رنجبر رئیس پژوهشگاه  رنگ نیز ضمن حضور در این جلسه، عنوان کرد:  پژوهشگاه رنگ این آمادگی را دارد در رویکرد حل المسئله ای همکاری های لازم را داشته باشد.
وی گفت:  پژوهشگاه رنگ جز پژوهشگاه های پیشتاز است و بر اساس رنکینگ های بین المللی (سایمگو) رتبه اول کشوری و چهارم را در خاورمیانه از بین مراکز پژوهشی کشور به دست آورده است.
در پایان مراسم ضمن معرفی دکتر مهدی صفی عضو هیات علمی پژوهشگاه رنگ به عنوان مسئول جدید کانون بسیج اساتید در پژوهشگاه از زحمات دکتر مریم عطائی فرد مسئول سابق این کانون تقدیر و تشکر به عمل آمد.