جلسه مشترک پژوهشگاه رنگ و جامعه متخصصین نساجی ایران

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۲ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۰۸

جلسه مشترک بین پژوهشگاه رنگ و جامعه متخصصین نساجی ایران در روز دوشنبه مورخ ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰ و با حضور مهندس مقدسی ریاست جامعه متخصصین نساجی ایران، دکتر قرنجیگ معاون پژوهشی پژوهشگاه رنگ و دکتر صفی عضو هیئت مدیره جامعه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رنگ، رأس ساعت ۱۰ صبح در محل پژوهشگاه رنگ، تشکیل شد.
در ابتدا آقای مهندس مقدسی به بیان اهم فعالیتها و خدمات جامعه متخصصین پرداختند. بیان مأموریت اصلی جامعه، نحوه عضویت متخصصان نساجی، ویژگی اعضاء و برنامه های آن جامعه، از موضوعاتی بودند که آقای مهندس مقدسی به آن پرداختند. همچنین ایشان از مزایای عضویت در جامعه برای اعضا صحبت کردند. در نهایت ایشان در خصوص اهمیت جایگاه تشکل هایی همچون جامعه متخصصین نساجی ایران مواردی بیان نمودند. مهندس مقدسی عضویت اعضا پژوهشگاه رنگ در جامعه متخصصین نساجی ایران را پیشنهاد دادند.
در ادامه دکتر قرنجیگ معاونت پژوهشی پژوهشگاه، به معرفی پژوهشگاه رنگ، تاریخچه پیدایش، اهم فعالیتها و دستاوردهای این پژوهشگاه و زیر مجموعه های آن پرداختند. معرفی اعضا هیأت علمی، حوزه تحصیلات تکمیلی، حوزه فناوری و تجاری سازی، حوزه خدمات آزمایشگاهی و ارتباط با صنعت و مرکز رشد و دفتر همکاریهای بین المللی و نشریات انتشار یافته از مواردی بودند که ایشان معرفی نمودند.
ایشان عنوان نمودند کسب مرجعیت علمی در حوزه رنگ و پوشش به عنوان مهمترین دستاورد و چشم اندازی است که پژوهشگاه رنگ در برنامه خود دارد. همچنین بیان شد پژوهشگاه رنگ در خصوص صنعت نساجی در زمینه سمیت(سرطان زائی) و خواص ثباتی مواد رنگزا پیشرو بوده و امکانات و توانمندی قابل توجهی برای همکاری با صنایع و مراکز مرتبط مانند نساجی را دارد.
در ادامه بحث در خصوص همکاری¬های متقابل ، پیشنهاداتی به شرح ذیل مطرح شد:
۱- همکاری جامعه متخصصین نساجی با پژوهشگاه رنگ برای صدور گواهی محصول برای شرکتهای تولیدی: برای مثال اشاره شد که در زمینه صادرات فرش دستباف مواردی وجود داشته که مشتریان و خریداران آن کیفیت و استاندارد بودن مواد رنگزای استفاده شده را تایید نکرده اند.
۲- امکان همکاری در تولید نشریات تخصصی: در این خصوص پیشنهاداتی به شرح زیر بیان شد:
•    همکاری پژوهشگاه رنگ در معرفی ویراستار و یا ویراستاری
•    همکاری پژوهشگاه رنگ در انتخاب و تعیین سردبیر و اعضای هیأت تحریریه
•    همکاری پژوهشگاه رنگ برای گرفتن مجوز از مراجع ذیصلاح
۳- برنامه ریزی برای حضور در نشستی تخصصی با وزیر صمت برای ارائه برنامه و راه کارهایی در جهت توسعه و تعریف زیرساخت های لازم برای تولید مواد رنگزای مورد مصرف در صنعت نساجی
در پایان تفاهم نامه ای با موضوع همکاری متقابل در مباحث آموزشی، پژوهشی، فناوری و تجاری سازی تهیه و به امضای طرفین رسید.