تالیف کتاب "فناوری شیمی سبز برای سنتز نانو رنگدانه‌های معدنی"

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۴۶۷

کتاب "فناوری شیمی سبز برای سنتز نانورنگدانه‌های معدنی" توسط دکتر مهرناز قراگوزلو عضو هیات علمی پژوهشگاه و مهندس هانیه محمودی هاشمی تالیف و  به چاپ رسید.
دکتر قراگوزلو با بیان این خبر گفت: از آنجا که تولید صنعتی نانومواد بر اساس فعل و انفعالات شیمیایی صورت می‌پذیرد لذا حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی، یکی از مهم‌ترین چالش هایی است که بشر در فرایند تولید نانومواد با آن مواجه است و این مهم با فناوری شیمی سبز محقق می‌شود.
وی افزود: ثابت شده است که الگوهای توسعه صنعتی که در آنها ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته نشده است، الگوهایی ناپایدارند و توسعه‌ای پایدار است که با حفظ قابلیت‌های محیط زیستی، به حرکت توسعه اقتصادی و صنعتی شتاب دهد.
وی در ادامه اضافه کرد: این کتاب با موضوع اهمیت فناوری شیمی سبز در تولید نانومواد معدنی به رشته تحریر درآمده است و در نگارش این اثر سعی شده است که تا اهمیت فناوری شیمی سبز برای سنتز نانورنگدانه‌های معدنی با بیان علمی، کاربردی و سودمند برای عموم دانشگاهیان و فعالان صنایع تدوین و ارئه گردد.
گفتنی است این کتاب در پنج فصل: مقدمه؛ انواع نانوذرات؛روش‌های سنتز نانوذرات و نانو رنگدانه؛اصول و مفاهیم شیمی سبز؛ روش‌های شیمی سبز برای سنتز نانوذرات به نگارش در آمده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop   خریداری نمایند.

​​​​​​​

کلید واژه ها: کتاب فناوری شیمی سبز سنتز نانو رنگدانه های معدنی مهرناز قراگوزلو