تالیف کتاب "بازرسی پوشش های حفاظتی براساس روش ASTMD۳۲۷۶"

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۸ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۳۵۳

کتاب "بازرسی پوشش های حفاظتی براساس روش ASTMD3276" توسط پروفسور زهرا رنجبر عضو قطب علمی رنگ، مهندس فربد میرشاهی و دکتر مجید محسنی تالیف و به چاپ رسید. 
دکتر زهرا رنجبر عضو هیات علمی پژوهشگاه با بیان این خبر گفت: این کتاب به منظور ارائه‌ اطلاعات ضروری و تکمیلی به بازرس‌های پوشش‌دهی تدوین گردیده است. خط مشی و زاویه دید این کتاب برگرفته از استاندارد ASTM D3276-15 است.
وی افزود: این استاندارد که راهنمای بازرس‌های پوشش‌دهی است، به طور خاص روی پوشش‌های اعمال شده بر روی زیرآیندهای فلزی تمرکز نموده است. در متن این استاندارد جزئیات روش‌های آزمون ذکر نگردیده و به سایر استانداردها بازگشت داده شده است.
دکتر رنجبر اضافه کرد: در کتاب پیش رو تلاش شده است تا تمامی مفاهیم و دیدگاه‌های ASTM D3276-15 در کنار آخرین نسخه استانداردهای زیرمجموعه‌ی آن به صورت یکجا، کارآمد و با چینشی مناسب به مخاطب ارائه گردد.
وی گفت: کتاب بازرسی پوشش‌های حفاظتی دربردارنده‌ی اصول کلیدی آمایش سطح، اعمال پوشش و ارائه تأییدیه‌ی نهایی برای کارهای اجرایی میدانی و کارگاهی است. متناسب با مشخصات فنی هر کار، بخش‌هایی از کتاب می‌تواند برای بازرس‌های پوشش‌دهی مفید باشد. در نمودار زیر، شمای کلی کتاب آورده شده است.
گفتنی است این کتاب در شش فصل : آمادگی برای بازرسی و ملزومات؛ آمایش سطح؛ مواد پوششی؛ اعمال پوشش؛ بازرسی نهایی و جمع بندی و نتیجه‌گیری تالیف و به چاپ رسیده است.
علاقمندان می توانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  خریداری نمایند.
 

کلید واژه ها: کتاب پوشش های حفاظتی پروفسور زهرا رنجبر