کسب رتبه نخست دانشگاهها و موسسات پژوهشی ایران توسط پژوهشگاه رنگ بر اساس نظام رتبه بندی (ISC)

۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۷

پایگاه استنادی جهان اسلام رتبه بندی مؤسسات، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را اعلام کرد. بر اساس رتبه بندی سال ۹۸-۹۷ این پایگاه، پژوهشگاه رنگ رتبه ی نخست پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم را به خود اختصاص داده است.
تأسیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در چهارمین نشست آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در اکتبر ۲۰۰۸ در باکو پایتخت آذربایجان به تأیید رسید و بر این اساس دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی موظف به همکاری با این پایگاه هستند. 
در سال ۱۳۸۷ شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد این پایگاه به ‌صورت یک مؤسسه پژوهشی مستقل، اساسنامه و تشکیلات سازمانی آن را تصویب کرد. هم‌اکنون کلیه کشورهای اسلامی در پنج منطقه مختلف از جمله جنوب شرقی آسیا، کشورهای عربی، کشورهای اسلامی غیر عربی قاره آفریقا، کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و سایر کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی امکان بهره‌برداری از خدمات ISC را دارند. 
چشم‌انداز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در افق ۱۴۰۴، دستیابی به مرجعیت سنجش و ارزیابی توسعه علمی و عملکرد پژوهشی کشورهای جهان اسلام و برخورداری از جایگاهی معتبر و همتراز با مراکز استنادی و رتبه‌بندی بین‌المللی است. 
در کل نظام رتبه بندی ISC یکی از جامع ترین نظام های رتبه بندی دانشگاه‌ها، پژوهشگاهها و موسسات پژوهشی محسوب می‌شود. کسب این موفقیت بزرگ را به جامعه علمی و پژوهشی کشور و همکاران پژوهشگاه تبریک عرض می نمائیم.