چاپ مقاله در مجله با ضریب تاثیر ۱۶.۶۸۳ توسط عضو هیات علمی پژوهشگاه رنگ

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۰ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۵۹۸

آلودگی محیط زیست شامل آلودگی آب، هوا و خاک توسط صنایع مختلف اثرات جبران ناپذیری بر جای می گذارد. مواد گوناگونی به عنوان کاتالیست و جاذب در فرآیندهای تصفیه آلودگی در محیط های آبی و گازی به کار می روند. اخیرا استفاده از مواد پیشرفته و جدید مانند قالبهای فلز - آلی به همراه مواد زیستی از جمله آنزیم ها به صورت کامپوزیت تغییرات شگرف علمی و کاربردی در زمینه های گوناگون به همراه داشته است. این کامپوزیت ها قابلیت حذف آلاینده های مختلف از جمله رنگزاها از محیط های آبی را نیز دارند. در تحقیقی که به سرپرستی پروفسور محمودی در گروه محیط زیست پژوهشگاه انجام شده است این کامپوزیت های زیستی سنتز و شناسایی و به عنوان بیوکاتالیست برای تخریب رنگزاها در پساب رنگی استفاده شدند نتایج تحقیقات در مجله Applied Catalysis B: Environmental با ضریب تاثیر ۱۶.۶۸۳ چاپ شده است. 

Mahmoodi NM*, Saffar-Dastgerdi MH, Clean Laccase immobilized nanobiocatalysts (graphene oxide - zeolite nanocomposites): From production to detailed biocatalytic degradation of organic pollutant. Applied Catalysis B: Envniromental. 268 (2020) 118443.

روابط عمومی پژوهشگاه رنگ، این موفقیت بزرگ را به آقای پروفسور نیازمحمد محمودی و همکار ایشان آقای مهندس دستگردی و جامعه صنعت رنگ تبریک عرض نموده و برای ایشان از درگاه منان، آرزوی موفقیت های روزافزون را خواستار است.