برگزاری پاویون استارتاپی نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با حضور رییس پژوهشگاه رنگ

۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۱ اخبـــار پژوهشگاه
تعداد بازدید:۷۴۸

پاویون استارتاپی نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوششهای صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در تاریخ ۱۹ آذرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین المللی تهران و با حضور جمعی از متخصصان در حوزه رنگ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رنگ پنل نوآوری در صنعت رنگ، رزین، پوشش و آبکاری با موضوع چالش ها و فرصت های نوآوری در صنعت رنگ و صنایع وابسته با حضور رییس پژوهشگاه رنگ خانم دکتر رنجبر، آقای دکتر زینعلی عضو انجمن صنفی رنگ و رزین و مدیر عامل آریا رزین، آقای مهندس تباشیری مدیرعامل گروه صنعتی ریف، خانم مهندس چپ نویس مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ، آقای دکتر ابراهیمی مدیرگروه رنگ دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و آقای مهندس علیخانزاده عضو هیات مدیره شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و مدیرعامل گروه الوان برگزار شد.
در پنل مذکور دکتر رنجبر با اشاره به نقش مهم رنگ در صنایع مختلف اظهار داشت: رنگ با توجه به گستردگی حوزه های کاربردی با بسیاری از صنایع مرتبط بوده و نقش آن در ایجاد ارزش افزوده آنها بارز است. از موارد چالش برانگیز این حوزه می توان به مواردی مانند نیاز به ارائه محصولاتی با وظایف بیشتر (مانند عملکرد همزمان خواص ضدخوردگی و عایق رنگ و یا زیبایی بخشی و زدایش آلایندگی پوشش ها بطور همزمان)، ارائه محصولاتی با قیمت کمتر، ارائه محصولاتی با دوام بیشتر و کارایی بالاتر و همچنین کاهش مصرف انرژی و عدم تاثیر سوء بر محیط زیست اشاره کرد.
وی در ادامه در خصوص نوآوری های انجام شده در پژوهشگاه رنگ افزود: محصولات نوآورانه ای در پژوهشگاه رنگ به ثمر رسیده است که قابل عرضه به متقاضیان صنعتی در قالب دانش فنی یا ارائه محصول می باشد. وی همچنین یکی از مهمترین مشکلات  در صنعت رنگ را عدم وجود شبکه ای منسجم از دست اندرکاران به منظور ایجاد هم افزایی در این صنعت و همچنین عدم امکان دسترسی به آمار در خصوص ظرفیت تولید و نیازها و مواد اولیه این صنعت می باشد و اگر همه دست اندرکاران حوزه رنگ همت گمارده و هریک نقش خود را به درستی ایفا نمایند می توان بر اساس آن نیازها را شناسایی و اولویت بندی نمود و مسلماً از منافع این شبکه همه بهره مند خواهند شد.